Word supporter

Projectleider visuele communicatie & brandmanagement (tijdelijk – 6 maanden)

Ben jij een creatieve communicatieprofessional met oog voor design en merkconsistentie? Heb je ervaring met het ontwikkelen en bewaken van huisstijlen binnen een dynamische organisatie? Geef jij graag richting aan de visuele identiteit van onze verschillende programma’s? En werk je graag aan projecten met maatschappelijke relevantie? Dan zijn wij, de Samenwerkende Gezondheidsfondsen, op zoek naar jou! Voor een tijdelijk dienstverband of opdracht ter vervanging van zwangerschapsverlof. De gewenste startdatum is tussen 15 september en 1 oktober en wordt gezamenlijk vastgesteld.

Direct solliciteren
Vacature header

Organisatie

Gezondheidsfondsen zijn goede doelen organisaties die investeren in gezondheid en zorg. Binnen de Vereniging Samenwerkende Gezondheidsfondsen (SGF) werken 23 gezondheidsfondsen, samen aan één missie: langer gezond leven voor iedereen in Nederland. Dit doen we onder meer met verschillende ziekteoverstijgende programma’s op het gebied van preventie (De Gezonde Generatie), innovatieve behandelingen en kwaliteit van leven.

Het team

Je werkt binnen deze tijdelijke opdracht bij het communicatieteam onder leiding van de Communicatie Manager en samen met 8 andere communicatiecollega’s. Het team bestaat uit communicatieadviseurs, contentspecialisten en een communicatiestrateeg, brandmanager en perscoördinator.

Jouw rol

In deze rol ben je verantwoordelijk voor het beheren, door ontwikkelen en bewaken van de huisstijl van de Samenwerkende Gezondheidsfondsen en de programma’s die uitgevoerd worden. Jij zorgt ervoor dat de programma’s binnen onze organisatie met een eigen gezicht, specifieke focus en doelgroep allemaal dezelfde gezamenlijke missie uitstralen namelijk: Een langer gezond leven voor iedereen. Met jouw oog voor detail, gestructureerde aanpak en gevoel voor design zorg je voor een consistente uitstraling en coördineer je creatieve communicatieprojecten van concept tot uitvoering.

Taken

  • Het borgen van consistent afzenderschap in huisstijlmaterialen, campagnes en andere projecten;
  • Het bewaken van de visuele identiteit van meerdere programma’s zoals De Gezonde Generatie en Kwaliteit van Leven binnen de overkoepelende huisstijl van de Samenwerkende Gezondheidsfondsen;
  • Je coördineert creatieve communicatieprojecten van concept tot uitvoering, inclusief het opstellen van briefings, het maken van planningen en het bewaken van de kwaliteit. Denk aan het organiseren van fotoshoots voor het uitbreiden van de beeldbank, het ontwikkelen van campagnematerialen en drukwerk, het maken van factsheets, explainer- en campagnevideo’s, en het vormgeven van overtuigende PowerPoint-presentaties;
  • Je schakelt met zowel interne als externe stakeholders: van je manager, webbouwers, communicatieadviseurs en vormgever tot externe ontwerpers, fotografen, drukkers en bureaus. Ook stem je regelmatig af met de fondsen over het afzenderschap;
  • Beheren en up-to-date houden van de mediabank (beelden, logo’s, campagnemateriaal, etc.);
  • Je signaleert kansen om de uitstraling en communicatie te versterken en doet proactief voorstellen voor verbetering en vernieuwing van visuele en inhoudelijke huisstijlmaterialen;
  • Je bent de sparringspartner voor de organisatie. Bij jou kan men terecht voor visuele en creatieve vraagstukken;
  • Je analyseert de prestaties van visuele en communicatieve uitingen en stuurt waar nodig bij om de herkenbaarheid, impact en consistentie te versterken.

Jouw profiel

Wij zoeken een bevlogen collega die zich herkent in onderstaande punten:

  • Je hebt een afgeronde HBO- of WO-opleiding in communicatie, branding, design, marketing of vergelijkbare richting;
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring, in een vergelijkbare rol, bij voorkeur in een maatschappelijke organisatie;
  • Je hebt ervaring met het beheren van meerdere huisstijlen binnen één organisatie (dit is een pré);
  • Je bent sterk in design en hebt oog voor detail met een goed gevoel voor samenhang en herkenbaarheid in communicatie;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met merkontwikkeling, huisstijlbewaking en het aansturen van creatieve communicatieprojecten;
  • Je bent sterk in plannen en organiseren, schakelen en samenwerken met verschillende stakeholders.
  • Je hebt ervaring met tools zoals Canva en WordPress (dit is een pré);
  • Je herkent jezelf in de kernkwaliteiten (Verbindend, Inspirerend, Analytisch) en kernwaarden (Bevlogen, Empathisch, Betrouwbaar) van de organisatie;
  • Je bent proactief, creatief en tegelijkertijd gestructureerd.

Wij bieden

  • Werken bij een mensgerichte en gedreven organisatie met een open cultuur, waarin iedereen zichzelf kan zijn en de ruimte krijgt om zijn of haar talenten te benutten en te ontwikkelen;
  • Een interimconstructie voor 6 maanden en nader overeen te komen (goede doelen-)tarief;
  • OF een aanstelling voor 28 uur per week voor de duur van 6 maanden;
  • Een flexibele combinatie van werken op kantoor en vanuit huis;
  • Inschaling op basis van o.a. ervaring conform CAO Longfonds, schaal J (€ 3.812 – € 5.463) per maand o.b.v. 36 uur;
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder vakantiegeld, een 13e maand, 28 vakantie dagen per jaar o.b.v. 36 uur, mogelijkheid tot het kopen van vakantiedagen, 2 weken mantelzorgverlof (70%), een vitaliteitsbudget, een fietsplan, tegemoetkoming ziektekostenverzekering en een goede pensioenregeling;
  • Volledige reiskostenvergoeding met OV of fiets. Het kantoor ligt aan het NS-station Amersfoort Centraal.

SGF hecht waarde aan inclusief en sensitief werkgeverschap. Want juist personen met verschillende ervaringen en levenssituaties helpen ons om nog beter ons werk te kunnen doen. We zijn benieuwd naar jou en je achtergrond en denken graag mee in mogelijkheden over wat we elkaar kunnen bieden.

Hoe kun je solliciteren?

Heb je interesse? Dan horen we graag van je!

Stuur vóór 2 augustus 2025 een mail met je CV en motivatie(brief) waarin je aangeeft dat je interesse hebt en waarom jij graag bij ons wilt werken naar sollicitatie@gezondheidsfondsen.nl.

Voor meer informatie over de functie kun je terecht bij Livia dos Santos Bahia (Brandmanager) 06-82238098. Over het sollicitatieproces kun je terecht bij Laura Bierman (HR-adviseur) 06-45467990.

De eerste sollicitatiegesprekken vinden plaats op donderdag 7 augustus en de tweede sollicitatiegesprekken op donderdag 14 augustus.
Op maandag 4 augustus, aan het einde van de werkdag, nemen we contact op met de geselecteerde kandidaten voor het eerste gesprek.

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet. Medewerkers van gezondheidsfondsen hebben bij gelijke geschiktheid voorrang op externen. Wij werven zelf, acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Direct solliciteren

* Velden gemarkeerd met een * zijn verplicht.

Sleep bestanden hierheen of
Max. bestandsgrootte: 15 MB, Max. aantal bestanden: 1.
    Privacy policy*
    Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.